Movator

Vanliga frågor från hyresgäst

Uppdaterad
  • Hyresgäst vill/kan inte vara tillgänglig hela leveransspannet
    - Leveransspannet gäller alltid enligt rutin, dock kan vi hämta ut nyckel till deras tub samt ringa upp till 1h innan. Vi kan även ta emot önskemål dock är det viktigt att poängtera att det inte är ett löfte.
  • Hyresgäst undrar när de kommer under leveransspannet.
    - Installatörerna kan komma när som helst under leveransspannet och det går inte att precicera tiden närmare, dock kan vi ta emot önskemål eller avisera upp till 1h innan.
  • Hyresgäst vill att vi hämtar ut nyckel till deras tub
    - vi kan alltid göra det om hyresgästen meddelar detta senast dagen innan och får det bekräftat (antingen via tel eller via mail).
  • Hyresgäst vill byta maskin till annan modell
    - detta måste hyresgästen ta med sin hyresvärd, modellen som vi tar är antingen specifikt beställd av hyresvärden eller så är modell framtagen efter rekvisiten som hyresvärd har ställt upp i ärendet.
  • Hyresgäst vill boka om till annan dag
    - Hyresgästen har alltid rätt att boka om till annan dag. I regel sätter vi aldrig dagen efter, utan som tidigast dag-dagen efter (dvs minst 1arbetsdag emellan)
  • Hyresgästen undrar vad de får för modell av maskin
    - Om kunden är bokad står modellbeteckning i sms-aviseringen, annars kan du ge dem det från kvittot i Opter.
  • Hyresgäst undrar när vi kommer att boka ut dem.
    - Enligt rutin ska vi ha utfört utbytet 4 arbetsdagar efter att vi har mottagit maskin. Oftats mottar vi maskiner som finns i lager hos leverantör ca: 2 arbetsdagar efter dessa är beställda.
warning Created with Sketch.